ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΜΕΓΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ

sidirodromikos-stathmos-ilias

Μαραζώνει η όμορφη ιστορία του σιδηροδρόμου της Ηλείας

Η Ηλεία είναι γνωστό πως υπήρξε πρωτοπόρος στην οικονομική δραστηριότητα κλιμακούμενα απο τα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου.

Σε ένα απο τα επιτεύματα της εποχής ήταν και η δημιουργία της πρώτης σιδηροδρομικής γραμμής εκτός Αθηνών η γνωστή ΣΠΚ (Σιδηρόδρομος Πύργου Κατακόλου) που αποτέλεσε αργότερα τμήμα των Σιδηροδρόμων Πειραιώς – Αθηνών – Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ) και των διάδοχων εταιριών που ακολούθησαν έως τον ΟΣΕ.

Όπως περιγράφει σε άρθρο του ο Διονύσης Λιανός (Πυργιώτης που σήμερα ζει στη Νορμανδία (MSc στην Τουρκολογία και Πτυχιούχος Αρχαιολογίας από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) »

στον Πύργο στις 22/9/1878, ένας από τους πιο λαμπρούς δημάρχους των Λετρίνων, ο Πέτρος Αυγερινός καλεί στην πόλη το μηχανικό Αλ Στρέιτ και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τον προϋπολογισμό τού κόστους κατασκευής του πρώτου δημοτικού σιδηροδρόμου στη χώρα (!), της πρώτης σιδηροδρομικής γραμμής στην Ελλάδα εκτός Αττικής, τη σύνδεση δια σιδηροδρόμου του Πύργου με το λιμάνι του Κατακόλου.

Η σκοπιμότητα τής κατασκευής αυτής σχετιζόταν με την ανάγκη να συνδεθεί ο Πύργος, σημαντικό γεωργικό και εμποροβιομηχανικό κέντρο τής πλούσιας Ηλείας, με το επίνειό του, το Κατάκολο, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων και ειδικά τής σταφίδας.

Δείτε ολόκληρο το θέμα στο: ilialive.gr/weekend

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s