Η ένταξη του σιδηροδρόμου στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς UNESCO

dsc_0012

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Διεθνές Συμπόσιο στη Ζυρίχη 20-21 Οκτωβρίου.

Το Πολυτεχνείο ΕΤΗ της Ζυρίχης με πρωτοβουλία του καθηγητή κυρίου Bernd Scholl , αξιοποιώντας την τεράστια εμπειρία του σε θέματα αξιοποίησης των σιδηροδρομικών υποδομών για την περιφερειακή τουριστική ανάπτυξη και σε συνέχεια του επιστημονικού έργου ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΑΤΡΑ, διοργανώνει Τμήμα Διεθνές Συμπόσιο ΜΕ Θέμα «Τουρισμός, Τραίνο και Περιφερειακή Ανάπτυξη» , στις 20 και 21 Οκτωβρίου στη Ζυρίχη.

Συμπόσιο ΘΑ με Στο παρουσιασθούν υλοποιημένα παραδείγματα Από ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ σιδηροδρομικών διαδρομών ενταγμένων ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς Της Unesco ΘΑ διερευνηθεί ΚΑΙ το η αντίστοιχη ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ένταξης ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Σιδηροδρομικού Της Πελοποννήσου ΣΤΟ Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς Της Unesco .

ΘΑ ΕΙΝΑΙ Παρών Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας , πρόεδρος ΤΟΥ Ο ΟΣΕ Γ. Αποστολόπουλος , Διευθύνων Σύμβουλος Ο ΤΟΥ ΟΣΕ Κ. Πετράκης , Διευθύνων Σύμβουλος Ο Της ΓΑΙΑΟΣΕ Α. Σχίζας , Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Ο Π. Τατούλης , Καθηγητής ΤΟΥ Ο ΠΠ Β. Παππάς , Καθηγητής ΤΟΥ Ο ΕΜΠ κ. Μωραίτης , o τ. ΤΟΥ ΟΣΕ Πρόεδρος Π. Θεοφανόπουλος , ΚΑΙ εκπροσωποι αντιπεριφερειάρχες Των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας ΚΑΙ Πελοποννήσου, της ΓΑΙΑΟΣΕ, του ΣΦΣ Ελλάδας, του ΣΦΣ Αρκαδίας καθώς και έγκριτοι Έλληνες και Ελβετοί επιστήμονες πολεοδόμοι και συγκοινωνιολόγοι , μέλη του ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΑΤΡΑ .

Η Δυτική Ελλάδα και η Πελοπόννησος, με τον απαράμιλλο πλούτο τους σε φυσικά τοπία ιδιαιτέρου κάλλους , αρχαιολογικούς χώρους παγκόσμιας εμβέλειας , ιστορικούς τόπους και μνημεία, πολιτιστικές εκδηλώσεις διεθνούς ακτινοβολίας και εξαιρετικής ποιότητας αγροτικά προϊόντα απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες ταξιδιωτών .

Η Πελοπόννησος, ως λίκνο του σύγχρονου Ελληνικού κράτους (κήρυξη της Επανάστασης του ’21 η πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδας) αποτελεί ένα τόπο εξέχουσας ιστορικής σημασίας.

Η έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδιασμού και συντονισμού των αρμόδιων κρατικών και ιδιωτικών φορέων καθώς και η επικράτηση του τουριστικού μοντέλου των προηγούμενων δεκαετιών το οποίο δεν ενσωμάτωσε με αειφόρο και ισόρροπο τρόπο τον φυσικό και πολιτιστικό πλούτο, οδήγησαν σε μία άναρχη και ανισοβαρή περιφερειακή ανάπτυξη:

Συγκέντρωση τουριστικών εγκαταστάσεων- συχνά αμφίβολης αισθητικής και ποιότητας προσφερομένων υπηρεσιών- κατά μήκος των παραλιακών ζωνών με παράλληλη ερήμωση των ορεινών περιοχών.

Οι κοινωνικοί, δημογραφικοί και οικονομικοί δείκτες είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικοί:. Σε 45% των ορεινών κοινοτήτων μικρότερων των 500 κατοίκων, η μείωση του πληθυσμού ανέρχεται από 10 έως 250 άτομα (ΕΛΣΤΑΤ 1991,2001)

Αξιοποίηση ΤΟΥ: Η υφιστάμενου ανενεργού σιδηροδρομικού ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ τουριστικούς σκοπούς ΘΑ μπορούσε ΝΑ ΕΧΕΙ πολλαπλές Θετικές επιδράσεις ΣΕ διάφορους τομείς: ήπια και αειφόρο χωρική, οικονομική και δημογραφική ανάπτυξη, αξιοποίηση της φυσικής, πολιτιστικής και βιομηχανικής κληρονομιάς, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των εμπλεκόμενων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.

Το τραίνο ως ένα σύγχρονο, υψηλού επιπέδου τουριστικό προϊόν θα μπορούσε να αποτελέσει το όχημα για την πολυπόθητη αποκέντρωση και την έξοδο από την υφιστάμενη κοινωνική και οικονομική κρίση.

ΓΙΑ ΤΟΝ Υπεύθυνη επιστημονικό συντονισμό ΕΙΝΑΙ το η Ε. Φρεζάδου , Αρχιτέκτων-Πολεοδόμος, ενώ τα αποτελέσματα των εργασιών του Συμποσίου θα ανακοινωθούν τον Νοέμβριο του 2016.

Πηγή: Δελτίο Τύπου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s