Κατάκολο: Στην ευρωπαϊκή λίστα με τα δημοφιλέστερα λιμάνια προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων

limani-katakolou-sta-dimofilestera-tis-europaikis-listas

Στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ ανέρχεται η άμεση οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία, με την Ελλάδα να διατηρεί την τρίτη θέση στην κατάταξη με τους κορυφαίους προορισμούς στην Ευρώπη,

πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία, ενώ τον τίτλο των δημοφιλέστερων λιμανιών στη χώρα κερδίζουν η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα και το Κατάκολο.

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA), με 4,17 εκατομμύρια επιβάτες και καταλαμβάνοντας το 13,3% από τον συνολικό αριθμό επισκεπτών, η χώρα μας παραμένει έστω και με απώλειες ο τρίτος κορυφαίος προορισμός κρουαζιέρας στην Ευρώπη, πίσω από την Ιταλία (6,8 εκ. επιβάτες) και την Ισπανία (5,9 εκ. επιβάτες).

Η Ελλάδα -σύμφωνα με την έκθεση της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας– συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς επιβατών κρουαζιέρας, παρότι ο Πειραιάς έπεσε στην πέμπτη από την τρίτη θέση των «home ports» λιμανιών της Μεσογείου με σχεδόν ένα εκατομμύριο επιβάτες να εκκινούν το 2015 την κρουαζιέρα τους από τον Πειραιά.

Η λίστα

Στην ευρωπαϊκή λίστα με τα δημοφιλέστερα λιμάνια ενδιάμεσων προορισμώνπροσέγγισης κρουαζιερόπλοιων βρίσκονται η Σαντορίνη με 791.927 επισκέπτες, έναντι 742.553 επισκεπτών την προηγούμενη χρόνια, η Μύκονος με 649.914 επισκέπτες, έναντι 610.207 επισκεπτών το 2014, η Κέρκυρα με 647.355, έναντι 672.368 επισκεπτών το 2014 και το Κατάκολο με 459.882 επισκέπτες, έναντι 584.874 επισκεπτών την περασμένη χρονιά.

Ωστόσο, οι επιδόσεις αυτές σε αριθμό επισκεπτών δεν συμβαδίζουν με αντίστοιχα έσοδα για τη χώρα μας.

Παρότι η Ελλάδα κατέχει μία από τις υψηλότερες θέσεις στη λίστα των ευρωπαϊκών χωρών με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα τουριστών κρουαζιέρας, κατατάσσεται στην όγδοη θέση των χωρών με τα μεγαλύτερα έσοδα.

Για το 2015 η άμεση οικονομική προσφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ήταν 489 εκ. ευρώ, όταν τα έσοδα της Ιταλίας που βρίσκεται στην πρώτη θέση ανέρχονται σε 4,55 δισ. ευρώ και ακολουθεί δεύτερο το Ηνωμένο Βασίλειο με 3,260 δισ. ευρώ, τρίτη η Γερμανία με 2,946 δισ. ευρώ, τέταρτη η Ισπανία με 1,323 δισ. ευρώ.

Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα λιμάνια της χώρας δεν έχουν τις απαραίτητες λιμενικές εγκαταστάσεις υποδοχής κρουαζιερόπλοιων και δεν προτιμώνται ως σημεία εκκίνησης κρουαζιέρας (home ports).

Η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών λιμανιών αποτελεί σήμερα κυρίως λιμάνια διέλευσης και όχι λιμάνια εκκίνησης και συνεπώς οι δαπάνες των επιβατών αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας που πραγματοποιούνται στη χώρα μας είναι χαμηλές.

Πηγή: ethnos.gr
Διάβασε περισσότερα στο: patrastimes.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s