Στις… ελληνικές καλένδες το τρένο Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα

treno_patra-pyrgos-kalamata

Εκτός της λίστας των 42 έργων προς ένταξη στο Πακέτο Γιούνκερ, την οποία ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης, Γ.Σταθάκης

Μία ακόμα ήττα για την ουραγό Ηλεία, καθώς χθες έγινε γνωστό ότι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα δεν συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των 42 έργων προς ένταξη στο «πακέτο Γιούνκερ», τα οποία θα υλοποιηθούν  στην πλειονότητά τους ως ΣΔΙΤ.

Τη λίστα των έργων, ύψους 5,6 δισ. ευρώ, παρουσίασε χθες στη Βουλή ο υπουργός Ανάπτυξης, Γιώργος Σταθάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση των βουλευτών Κωστή Χατζηδάκη (ΝΔ) και Βασίλη Κεγκέρογλου (ΔΗΣΥ).

Στον κλάδο των υποδομών και των μεταφορών περιλαμβάνονται 5 έργα συνολικά: η ανάπτυξη υδατοδρομίων, η νότια επέκταση του περιφερειακού Υμηττού, έργα προαστιακού σιδηροδρόμου, έργα ανάπτυξης του λιμανιού του Λαυρίου και η υποθαλάσσια οδική ζεύξη Πέραμα-Σαλαμίνα.

Ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι 1, 445 εκατ. ευρώ. Οπως ανέφερε ο κ. Σταθάκης, πρόκειται για 42 έργα είτε «εμπλοκής Δημοσίου» είτε αμιγώς ιδιωτικά.

Μεγάλο κόστος κι αμφίβολη βιωσιμότητα

Όπως γίνεται αντιληπτό, ο σιδηρόδρομος θα αργήσει να ξανασφυρίξει στην Ηλεία, καθώς δεν φαίνεται να πληροί τα κριτήρια που έχει θέσει το υπουργείο για την υλοποίηση του έργου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφ. «Πατρίς», παρά την πρόταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προωθηθεί το έργο, οι εισηγήσεις που δέχθηκε ο κ.Σταθάκης από συνεργάτες του ήταν αρνητικές, καθότι το συγκεκριμένο έργο κρίθηκε αμφίβολης βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας, ένεκα του υψηλού κόστους (περίπου 600 εκατ. ευρώ) και της περιορισμένης αστικής πυκνότητας της περιοχής στο τμήμα μετά την Πάτρα.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η άποψη που έχει αποκρυσταλλώσει το υπουργικό επιτελείο είναι ότι το έργο δεν θα συγκεντρώσει ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον, συνεπώς η μόχλευση πόρων από το «πακέτο Γιούνκερ» θα απέβαινε ανεπιτυχής.

Με δεδομένο ότι εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης δεν υπάρχει, αφού το ΕΣΠΑ 2014-2020 θεωρείται ήδη «υπερφορτωμένο» (overbooking) και περισσότερο πιθανή θεωρείται η απένταξη έργων παρά η προσθήκη νέων.

Όσον αφορά το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δεν τίθεται καν ζήτημα σε μια χώρα που πληρώνει συντάξεις με εσωτερικά δάνεια και αδυνατεί να εξοφλήσει αποζημιώσεις για σεισμούς ή  πλημμύρες…

Παναγιώτης Φωτεινόπουλος
Πηγή: patrisnews.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s